top of page

יש לך ראיון עבודה – מה תלבש/י ?


המיתוג העצמי באמצעות ההופעה החיצונית, לרבות הלבוש והשימוש באביזרי אופנה, הוא קריטי בכל עבודה בה אנו עוסקים, ובוודאי למי שנמצא בתהליך של חיפוש עבודה.

נקבע לך ראיון עבודה – איך תחליט/י מה ללבוש ? הלבוש לראיון עבודה הוא קריטי מכיוון שמחקרים מראים שתוך 7 שניות נקבע הרושם הראשוני שאת/ה עושה.

בראיון עבודה הרושם משמעותי מאוד, ואף עשוי לקבוע אם תתקבל למשרה הנחשקת, אם לאו.

אם את או אתה מחפשים עבודה והוזמנתם לראיון, הגיע הזמן להתחיל לגבש "לוק" שיתאים לענף בו אתם מעוניינים לעבוד ולתפקיד אליו אתם מועמדים.

לאחר שביררנו עם מי ניפגש, חקרנו מעט הן לגביו והן לגבי מקום העבודה (וגם לגבי המיקום בו תיערך הפגישה), נוכל לתכנן את הלבוש שלנו לראיון.

לעניות דעתי, עדיף להתלבש יותר מדי מאשר פחות מדי. אדם שלבושו מוקפד יעשה רושם יותר רציני מאשר אדם שהתלבש באופן רשלני / מוזנח, שעלול לעורר רושם שגם בתפקיד עצמו יהיה לא יסודי ולא משקיען. לעומת זאת, מי שהשקיע בלבושו יוצר רושם רציני, ונתפש כמי שעשה מאמץ והתכונן.

צריך לקחת בחשבון שלכל מקום עבודה ותפקיד יש את קוד הלבוש הייחודי לו. כמובן, שעובד בהיי-טק לא יתלבש כמו רו"ח ולא כמו מעסה או כמו מדריך כושר. עם זאת, כאשר אנו מתלבטים בבחירת הבגדים עדיף לא לקחת סיכונים, משמע, ככל שההופעה תהיה יותר "קלאסית" המסר המועבר יהיה של אמינות, יושר ומקצועיות.

הכלל הזה נכון לא רק לגבי ראיון עבודה אלא גם לגבי פגישה עם לקוח פוטנציאלי, וגם לגבי פגישה בבנק שבמסגרתה אנו רוצים אולי לבקש הלוואה או לשפר תנאים.

אלה הם הטיפים שאני נותנת ללקוחותיי:

  1. טיפוח בסיסי: להתקלח, לחפוף, ציפורניים נקיות, גילוח מוקפד, תספורת טובה ו"רעננה" / שורשים צבועים לנשים.

  2. חולצה: לגברים רצוי חלקה, בגווני תכלת או אפור. מגוהצת ומכופתרת. אם לבשת גופיה למטה, אז היא צריכה לא להיראות (להיות בעלת מחשוף מספיק עמוק). גופיות מסוג זה ניתן לרכוש ב "s wear". לנשים - אפשר גם חולצה עם הדפס עדין (הטרנדים הנוכחיים- ירוק פיסטוק, מנוחש עדין, סגנון ויקטוריאני, טרנד הסריגים). אפשרי גם חולצת משי נשפכת, מעט נשית / רומנטית למי שמתחברת לסגנון זה.

  3. צבעוניות: לגוון עור בהיר עדיף חולצה בגוון כהה ועמוק יותר, על מנת שלא להדגיש את החיוורון- אפור עשיר, כחול כהה, בורדו, סגול, חום שוקולד. צריך לדעת בנוסף, שאם גוון עור הפנים צהבהב שאז יש ללבוש צבע קר ליד הפנים (כחול, ירוק, סגול, אפור כהה), ואם גוון עור הפנים ורדרד /אדום, אזי יש ללבוש צבע חם ליד הפנים (חום, זית, שמנת, בז').

  4. פסים ומשבצות: אפשרי למי שאוהב הדפסים, אבל שלא תהיה צבעוניות מדי (עד שלושה צבעים מקסימום).

  5. נעליים: רצוי נעלי עור חומות או שחורות, מצוחצחות. לנשים אפשר נעלי עקב, בלרינה או "סליפרס". הגרביים תמיד בצבע הנעליים, להימנע מגרבי ספורט לבנים. להימנע מנעלי "מטפס הרים" ומנעלי התעמלות. סניקרס עדכניים אפשריים למשרות מסוימות.

  6. חגורה ותיק : חגורת עור דקה ותיק- אף הם בצבע הנעליים או בצבע הרמוני להם.

  7. ג'קט: לבשו ג'קט מחויט, בצבע המכנסיים או מעט בהיר יותר. מקובל לפתוח כפתורים בג'קט, הן לנשים מכיוון ש"מחלק" נכון את החזה והכתפיים, והן לגברים בעיקר כאשר מתיישבים שאז חובה לפתוח כפתורים.

  8. אביזרים: רצוי להימנע משרשראות, צמידים, עגילים דומיננטיים. אפשר שעון ותכשיטים יוקרתיים וקלאסיים, אך בשום אופן לא זיופים. אני מעדיפה אביזר יוקרתי פחות אך לא זיוף, המנסה לחקות מותג-על שידך אינה משגת לקנות. בכל מקרה, צריכה להיות הלימה בין מי שאת/ה לבין האביזרים בהם משתמש/ת ולכן לא כדאי להגזים בעניין זה. עדיף מותג "נמוך" שהוא בהלימה למה שאת/ה משדר.

  9. משקפיים: אני מעדיפה משקפיים בולטים, עם נוכחות, מסגרת שחורה או חומה, מודגשת. פחות אוהבת את המשקפיים ה"חיוורים" שמתמזגים עם הפנים כביכול. עם זאת, זה תלוי תפקיד- רו"ח, עו"ד, היי-טק – משקפיים יותר סולידיים, לעומת קריאטיב, פרסום, אומנות וכד' שאז אפשר לבחור במסגרת יותר דומיננטית. במסגרת המשקפיים כדאי להשקיע כי זהו אקססורי שאנו משתמשים בו מדי יום.

  10. כללי: השתדלו לבחור בצבעוניות הרמונית, אחידה, לא צעקנית ולא מרצדת. שהלבוש יהווה רקע נעים לגוף שלך ולא "רעש" שהמראיין יתקשה להתגבר עליו. עלייך לשדר רצינות ומקצועיות ולבוש "נכון" עשוי לסייע לך בכך.

  11. חנויות: החנויות אותן אני פוקדת עם לקוחותיי המחפשים בגדים רשמיים לראיון עבודה או לעבודה / לכנסים בחו"ל וכו', הינן: מסימו דוטי, גאנט, זארה (בהתאם למידה), פולגת, בראבו, אינדיגו, סטורי, טומי הילפיגר. נעליים: שופרא, סטורי, קלארקס, אוריג'ינלס, אלדו. אלה הן החנויות בהן אוכל למצוא בגדים ונעליים אלגנטיים שיתאימו גם לקוד לבוש בחו"ל.

בתמונה- "מסימו דוטי"


bottom of page