top of page

פריטי החובה ונגיעות טרנדים למלתחה החורפית של חורף 2020


המוטו שלי הוא, שהמלתחה "החכמה" צריכה להיות מורכבת מ- 70% פריטי בייסיק ומ- 30% פריטים שהם טרנדים ואקססוריז. עדיף, לטעמי, להשקיע את מירב התקציב במלתחה קלאסית ו"על- זמנית" ולתבל רק בנגיעות קלות של טרנדיים עכשוויים ואביזרים (צעיפים, שרשראות וכו'). לא רצוי להשקיע יותר מדי כסף בקניית בגדים שבשנה הבאה יהיו "פאסה".

עם זאת, החורף בפתח ונחמד להתחדש בטרנדים העדכניים. לאור זאת, ההמלצה שלי היא לשלב בין המלתחה הבסיסית, הקלאסית, לבין הטרנדים של חורף 2020.

חמשת פריטי החובה של המלתחה החורפית העדכנית שלך:

  1. ג'ינס כחול כהה או שחור- הג'ינס הקלאסי הוא כחול כהה או שחור, ללא קרעים וללא שפשופים. ג'ינס שהוא כחול כדאי לשלב עם חום או לבן. ג'ינס שחור אפשר לשלב עם אפור, שחור ואפילו כחול כהה או כחול רויאל. הגזרה של הג'ינס נקבעת על פי מבנה הגוף שלך – לנשים עם אגן ירכיים רחב אמליץ על גזרה ישרה, לנשים ישרות או בעלות פרופורציות של "שעון חול" אמליץ על גזרה צרה – "סקיני", אם כי הסקיני יצא מעט מן האופנה ונכון לעכשיו הג'ינסים הישרים וה- mom ג'ינס הרבה יותר עדכניים. בכל מקרה, הג'ינס צריך להיות גבוה על מנת "לארוז" טוב את הבטן והישבן, ולא נמוך יותר מ- 2 אצבעות מתחת לטבור. ג'ינסים מחמיאים יש בחנויות: "מנגו", "קסטרו", "טופשופ", "זארה". התאהבתי גם במותג מלוס אנג'לס בשל agolde שיש לו גי'נסים בניחוח נייטיזי, מ- 100% כותנה ללא לייקרה, שמקנים מראה מגניב ו"קול" ללובשת.

  2. קרדיגן שחור / אפור / חום כהה – הקרדיגן המומלץ הוא סריג דק עם כפתורים. הוא נלבש מעל חולצה מכופתרת או חולצת טריקו "בייסיק" ורצוי להשאיר אותו פתוח בפרט אם יש לך חזה גדול או כתפיים רחבות. קרדיגן פתוח יעזור "לחלק" נכון את רוחב הכתפיים ואת גודל החזה, הוא מייצר קווי אורך (ולא קווי רוחב, שמעבים ומקצרים אותך). אורכו של הקרדיגן נקבע לפי מבנה הגוף, אך אציין, שלרוב הנשים מתאים קרדיגן קצר שמכסה מעט את קו החגורה (ולא קרדיגן ארוך שמגיע לאמצע הירך). ישנם קרדיגנים פשוטים שאפשר לרכוש ב"זארה", ב"רנואר", ב"מנגו", וב- "קסטרו". בנוסף, יש קרדיגנים איכותיים יותר ב"אמריקן וינטג' ", וב"קום איל פו". השנה גם מאוד אופנתי ללבוש חולצה מכופתרת סגורה עד למעלה ומעליה קרדיגן, ולהוסיף תכשיט דומיננטי באזור הצוואר. אני אוהבת את חנות התכשיטים goldy שעל רח' דיזינגוף בת"א ואת התכשיטים של "רובי סטאר". תכשיטים יפים אני מוצאת עם לקוחות גם ברשת "רזילי", שם יש מגוון מעצבי תכשיטים ישראליים.

  3. חולצות בייסיק באפור, שחור, לבן – ככל שנלבש בגדים שהם נייטראליים ו"לא זכירים", כך יהיה לנו קל יותר למחזר אותם, מבלי שיזכרו ש"את זה כבר לבשת לפני שבוע...". לכן אני ממליצה על חולצות בייסיק (טריקו, חלק, ללא הדפס). את חולצות הבייסיק אפשר לקנות בזול (אני לא ממליצה להשקיע ב"טישרט" ממון רב...) באחת הרשתות- "אמריקן איגל", "רנואר", "גולף", "פוקס", "מנגו", ועוד. מעל הטישרט הוסיפי את הקרדיגן המכופתר מהסעיף הקודם, או ג'קט (מחויט או ספורטיבי, בהתאם לסגנון ולעיסוק שלך), כדי לייצר "לוק" שונה בכל פעם. רצוי גם להוסיף תכשיט או צעיף אחר בכל פעם על מנת לגוון ולשנות את "הלוק" שלך. המפתח של החולצה יקבע בהתאם למבנה הגוף שלך- צווארון גולף או "ניקי" למי שיש לה חזה קטן וכתפיים צרות, צווארון V או עגול עמוק, למי שיש לה חזה גדול ו/או כתפיים רחבות. אם לבשת חולצה סגורה (קר לך....) ויש לך חזה גדול, רצוי שתוסיפי תכשיט שייצר צורה של v במחשוף.

  4. סריגים בעבודת יד, עבים,תפוחים - המראה המאפיין את החורף הקרוב הוא של סריגים גדולים, עבים, עם הרבה אלמנטים של עבודת יד / סריגה ידנית. גם סריגים במראה של שכבות יהיו מאוד אופנתיים בחורף הקרוב, כאלה ראיתי "בסאקס" שם אפשר לקנות twin set של סריגים, או למי שרוצה פחות יקר, יש סריגים טרנדיים במגוון צבעים ב- h&m. את הסריגים שאני הכי אוהבת יש ב"אמריקן וינטג'" – מותג צרפתי שמאופיין בסריגים מצמר ומקשמיר, ובכלל בפריטים מאוד איכותיים וקלאסיים.

  5. מגפונים קצרים בשחור או בקאמל– אני ממליצה בחום על מגפונים קצרים, שלמרבית הנשים יחמיאו יותר ממגפי ברך. המגפונים הקצרים מאפשרים לנו להראות את מלוא אורך השוק כך שהרגל, והצללית בכללותה, נראית ארוכה וצרה יותר. אני ממליצה לקנות נעליים שהן גם נוחות וגם יפות בחנויות "שופרא", "סטורי" "קלארקס", "נעלי לאפייט" (עד מידה 42). בחורף הקרוב יהיו אופנתיים מגפי ברך בצבע לבן, אני לא ממליצה עליהן כי הן מחמיאות רק לנשים גבוהות בעלות רגליים דקיקות, ויתאימו רק ליציאה בערב ולא ליומיום, שעליו כדאי להוציא את מרבית התקציב שלנו.

טיפ אחרון- לתבל בטרנדים הנוכחיים את המלתחה החורפית. מה לאמץ ? נגיעות של ורוד עתיק (צבע בולט העונה), שיתאים נהדר עם גווני אפור וחום. סגנון "פאנק רומנטי" שזה אומר- צווארונים גבוהים בסגנון ויקטוריאני, הרבה תחרות, צ'וקרים צמודים לצוואר, בדי קטיפה, נעלי צבא, נעלי ד"ר מרטינס. טרנד נוסף הוא הגרביונים הצבעוניים, האטומים, בכל צבעי הקשת: צהוב, כחול, ירוק, אדום, בורדו, אפור ועוד. גרביונים בסגנון זה ניתן לרכוש בחנות "זוהרה" שבקניון "גינדי" או בחנות "זוהרה" אונליין. טרנד נוסף שכדאי לאמץ הוא נעליים מטאליות בגווני כסף, זהב, ברונזה. היתרון של נעליים מטאליות הוא שהן מתאימות להרבה לוקים והצבעים המטאליים הם ניטראליים, למעשה. תוכלי לבחור אם את מעדיפה, כסף, זהב או ברונזה ולשלב אותן כמעט עם כל הופעה.

תמונה- "בל אנד סו"


bottom of page