top of page

מה היא המלתחה הגברית הבסיסית לחורף 2020 ?


כבר לפני מספר שבועות התחיל החורף באופן רשמי ועכשיו התחיל להיות קר וגשום סופסוף...

מהם חמשת הפריטים שצריכים להיות במלתחה הגברית ה"חכמה" והנכונה, לחורף הנוכחי?

  1. חולצה מכופתרת – חולצה מכופתרת, לבנה או תכלת, היא אבן יסוד של המלתחה הגברית. היא מתאימה לג'ינס כחול או שחור קלאסי, או לחילופין למכנסי צ'ינו חאקי / זית, או כשידוך למכנסי פנסים למראה יותר אלגנטי (אציין, שמכנסי פנסים מתאימים לגברים רזים שרוצים לשוות לעצמם מראה מלא יותר). המראה האהוב עלי מורכב מחולצה מכופתרת תכלת, גינס כחול כהה (רצוי של "ניודי") ונעלי אוקספורד בצבע קאמל (רצוי מ"סטורי" או מ"שופרא").

  2. גק'ט ספורטיבי או מחויט– ג'קט יכול להיות בסגנון ספורטיבי (ג'קטים של "ג'י –סטאר" ו"פפה ג'ינס", למשל) ויכול להיות מחויט (ג'קט מ"זארה", "מסימו דוטי" או "פולגת"). זה בהחלט תלוי בסגנון האישי, במידה ובעיסוק. לגברים שעובדים במקצועות פחות נוקשים מבחינת קוד לבוש - פרסום, מוסיקה,היי- טק בחלק מהחברות, אמליץ על ג'קט ספורטיבי, אפשרי מג'ינס או מבד כותנה עבה. לגברים במקצועות יותר פורמאליים – רו"ח, עו"ד, איש עסקים - אמליץ על ג'קט מחויט בכחול כהה או באפור. ג'קט מחויט ורציני יכול בהחלט לשוות אלגנטיות לג'ינס ובכך לשדרג אותו. לדעתי, ניתן גם בעולם העסקי לשלב ג'ינס וג'קט קלאסי ליצירת מראה שיתאים לפגישות עבודה. לדוגמא, "לוק" טוב לעבודה ובכלל, מורכב מג'ינס כחול כהה (ללא קרעים ושטיפות) מכופתרת תכלת ונעלי אוקספורד בצבע קאמל או שחור. בהקשר זה חשוב לי לציין, שליד הפנים יש לבחור צבע שניגודי לגוון העור (גברים עם עור צהבהב צריכים ללבוש ג'קט בצבע קר ליד הפנים- כחול או אפור, וגברים עם עור ורדרד רצוי שיבחרו ללבוש ג'קט בצבע חם ליד הפנים – חום או בז').

  3. מכנסי ג'ינס – הג'ינסים הם אבן יסוד של המלתחה הגברית. טרנד שילוב הג'ינסים עם פריטי ג'ינס נוספים נשאר עימנו עונה נוספת. במכנסיים, בחולצות ובג'קטים. כיום מותר ואף רצוי לשלב ג'ינס ביחד עם ג'ינס, אפשר באותו הגוון או בשני גוונים שונים. אני מאוד אוהבת חולצת ג'ינס עם מכנסיים בצבע חאקי או חום. חולצת ג'ינס תתאים מאוד לגברים בעלי גוון עור פנים צהבהב. מבחינת גזרות של מכנסי ג'ינס אפשר לקנות ב"זול" למשל ב asos , או ב"יוקר" למשל הג'ינסים המעולים של nudie ושל maison scotch. אני ממליצה כבסיס, שהוא הכרחי למלתחת הקפסולה הגברית, על שני ג'ינסים- כחול כהה ושחור או אפור. את הגזרה אני בוחרת בהתאם למבנה הגוף- ישנם גברים שמתאים להם "סקיני", יש כאלה שיתאים להם ג'ינס ישר או רחב, והמותן יכולה להיות גבוהה א נמוכה בהתאם לאורך הרגליים, ולסוגיית הכרס (אם יש או אין..). ישנם מספר פרמטרים שיש לשקול בבחירת גזרת הג'ינס המחמיאה ולשם כך נדרשת עין מקצועית.

  4. נעליים- בחורף אני ממליצה לגברים על נעלי אוקספורד גבוהות בשחור או בחום (אותן אני ממליצה לרכוש ב"סטורי" או ב"שופרא"), על נעלי מוקסינים מעור (של geox או טומי הילפיגר) ועל סניקרס עם סוליה עבה יחסית (של וואנס, aro או veja). בקיץ אפשר בהחלט מוקסינים קלות מזמש וסניקרס מבד ללא גרביים או עם גרבי "בלרינה" קטנות (כמו של הנשים) ש"מסתתרות" בתוך הנעליים ויתאימו למכנסי ברמודה בחאקי, ג'ינס או לבן.

  5. אקססוריז – גברים, כידוע, אינם זקוקים להרבה אקססוריז אבל חשוב שיהיה שעון טוב ואיכותי, לצערי, אני נתקלת הרבה גברים בעמדות בכירות עם swatch פשוט מפלסטיק. אני אוהבת שעונים מסיביים עם רצועה חומה / שחורה / כסופה שיהיו קלאסיים וישמשו לשנים רבות. לאחרונה הבנתי שיש להם ערך מוסף – פחות זמן מסכים - אין צורך להסתכל בטלפון הנייד על מנת לדעת מה השעה J . כמו כן, אני ממליצה להשקיע בארנק עור איכותי בשחור או בקאמל ובתיק צד (לא ילקוט כפי שרבים מהגברים בעולם ההיי-טק נוטים לאמץ...) אני מודה, שגם לי כסטייליסטית, מאוד קשה למצוא עם גברים תיק צד יפה ולא "חנוני". ילקוט הוא לדעתי סטודנטיאלי וילדותי, לטעמי. בחירת תיק לגבר אינה פשוטה אך כבר הצלחתי לעיתים למצוא ב"טימברלנד" או ב"סטורי" תיקים קוליים ויפים.

בתמונה- בגדים "גאנט"


bottom of page