top of page

טרנד הווסטים / האפודות של סתיו 2020


כמו מכנסי הנשים שהתחילו בחדשנותה של קוקו שאנל, גם האפודה (המכופתרת) סימלה נקודה בזמן של אופנת היוניסקס- הטמעת המלתחה הגברית בארון הנשי.

בסרטו האהוב של וודי אלן "הרומן של עם אנני", דיאן קיטון לבשה ווסט, שקיבל בזכותה מקום של כבוד, ואח"כ גם בסרט "קלולס", הצעיר והמתקתק יותר.

הווסט יכול לשמש כטופ, מעל טישרט או מכופתרת, או כחלק מחליפה.

כאמור, עם הזמן, התחלנו להבין את המשקל של הווסט (או האפודה, מאוחר יותר), כחלק מהמלתחה הנשית.

הווסט התחיל, למעשה, אצל גברים בריטים מהמעמד הגבוה. משמעות המילה מעוגנת בפועל to invest כשהכוונה היא להשקעת כספים. באופן מסורתי נלבש הווסט מעל החולצה והעניבה ומתחת לג'קט, כחלק מחליפת 3 חלקים.

מאמצע המאה ה-20, הפריט נטמע גם במעמד הביניים וגם בארון הנשי. בשנות ה- 70 הפך הווסט מזוהה עם סגנון ה"בוהו שיק" שטשטש הבדלים מגדריים.

הווסט הוא, למעשה, סוג של ג'קט, וקל לשלב אותו עם פריטים שונים מהמלתחה.

המגמה הנוכחית העונתית, מתמקדת בווסטים הקטנים וההדוקים מפוליאסטר, ויסקוזה או צמר, בעלי הגזרה הקצרה והכפתורים מלפנים, אותם ניתן לרכוס (למראה מחויט), או להשאיר פתוחים (למראה זרוק).

אני, באופן אישי, מעדיפה ווסטים רפויים, לא מכופתרים (סוג של אפודה, לעיתים אוברסייז). הם יכולים להילבש הן מעל חולצה מכופתרת והן מעל חולצת בייסיק. אפודות מסוג זה ראיתי העונה באמריקן וינטג' ובאתר של בל & סו. אני מתכוונת לאמץ אחת כזאת בצבע כחול כהה או אפור, אולי משובצת, שיכולה לשדרג לוק של חולצה משעממת ולהוסיף נגיעה של סטייל להופעה.

בתמונה- ווסט מחויט של המעצבת נילי לוטן (לפקטורי 54).

המתבקש, היה להוסיף אורך לחולצה וכך להעביר אותה לאגף השמלות. הגאונות בגזרת השמלה היא שהוסיפו לה כיסים בצדדים וכן תוספת בד באזור הירכיים על מנת שתהיה צרה באזור המותניים ותדגיש אותן.

יתרון נוסף שיש בשמלה, לפחות לטעמי האישי (הסולידי) הוא, שהיא מינימליסטית, ובכך מאפשרת להשתמש בסטיילינג באופן מיטבי, ניתן להוסיף לשמלה תכשיטים, חגורה במותניים או בירכיים (בהתאם למבנה הגוף), נעלי עקב ועגילי סטייטמנט (לערב), או סניקרס וגורמט מתכתי (לבוקר).

המלצות שלי - עגילי סטייטימנט יפים יש למעצבת אפרת עזוז, שרשראות גורמט קוליות לרובי סטאר, סניקרס יפים בחנויות "שופרא" ושל בן –סימון (הצרפתי), כפכפים בסגנון יפני ברשת עמנואל, ונעלי עקב נשיות, מצאתי בניין ווסט וגם בסטיב מאדן.

בתמונה- שמלת מיני & כריות כתפיים, לקוח מהאינסטגרם של elledanmark

bottom of page