top of page

מה צופים הטרנדולוגים לגבי שנת 2020 בתחומים של לבוש ואיפור ?


ישנם טרנדולוגים (מקצוע בפני עצמו) שקובעים ויודעים, בהתאם לפרמטרים שונים ומורכבים, מה יהיו הטרנדים בעונה הבאה. הטרנדים הללו שולטים לא רק בתחום האופנה, אלא גם בתחומים כמו עיצוב פנים, בנייה ועוד.

תמיד מעניין אותי לקרוא תחזיות שלהם, כדי לדעת מה יהיה אופנתי בעונה הבאה ואני אוהבת גם לרכוש פריט או שניים שישדרגו מעט את מלתחת הקפסולה שלי.

מהן המגמות החדשות לשנת 2020 ?

נוסטלגיה - כידוע, אנו חיים בעידן האינסטגרם והסטורי וכולנו רוצים להעלות את מספר העוקבים שלנו, ולצד המגמה הזאת שהופכת אותנו לנרקסיסטים וחושפניים, יש מגמה הפוכה, נוסטלגית, של חזרה לתמימות ולילדות. החזרה מתבטאת בביגוד שמרני ומאופק ובאיפור ילדותי משהו.

כאמור, הטרנד הזה נולד מתוך הישענות על העבר כדי להקנות תחושת ביטחון בעולם מפתיע שמתחדש ללא הרף. זה מתבטא בלבוש שמרני, מעט מיושן, נטול קישוטים.

האיפור בהיר, חושף נמשים ועם שימוש בסומק בגוון ורוד על הלחיים, ובריסים מלאכותיים.

אנטי מגדרי – תופעת הטשטוש המגדרי הינה תפישה לפיה מתבטלת החלוקה הדיכוטומית של גבר / אישה. זאת חשיבה חברתית חדשה לפיה כל אדם יכול להגדיר את המיניות והמגדר שלו מתוך מגוון אפשרויות.

בהתאם לכך, פריטי הלבוש חורגים מהפריטים המוכרים לנו- חולצה, מכנסיים, מעיל וכו'. ישנה סימביוזה של פריטים והביגוד יכול להתאים לכל גוף, של גבר או של אישה. כבר עתה ניתן לראות ברחובות גברים שלובשים טוניקה או חצאית, שהם פריטי לבוש שהיו נשיים במובהק עד לאחרונה.

בנוסף, יהיו בגדים "חכמים" שיש להם יתרונות טכנולוגיים ורפואיים, למשל, בגד שימדוד טמפ', בגד שיבדוק קצב לב וכיוצ"ב.

האיפור יהיה תלת מימדי ויכלול הדבקה של אלמנטים על הפנים ועל הגוף, חברות הקוסמטיקה ישווקו מוצריהם גם לגברים, ויהיו גברים בלוגרים גם בתחום הביוטי. בנוסף, חלק גדול מחברות האיפור ישווקו מוצרי איפור און ליין והיו יותר רכישות ברשת מאשר בחנויות.

שקיפות – המגמה של חשיפה והתערטלות של סלבס, ותרבות האינסטגרם, משפיעה עלינו וגורמת לנו להיחשף פיזית ונפשית ברשתות החברתיות. לאור זאת, חלקי גוף שהוסתרו ע"י בדים יהיו חשופים עתה והיו פריטי לבוש חצי שקופים או מבדים דקיקים וצמודים. כמו כן יהיה שימוש בבדים בצבע המחקה את גוון העור- ניוד.

מבחינת איפור תהיה מגמה של איפור נטול גוון וחיות, חיוור ועירום.

בתמונה- גבר בטוניקה/ שמלה (תמונה לקוחה מהפינטרסט)


bottom of page