top of page

מדריך המעילים המלא לחורף 2019-2020


הטמפרטורות מתחילות לצנוח והגיע הזמן לחשוב על רכישת מעיל חדש לקראת החורף הממשמש ובא...

היצע המעילים גדול, אבל לא כל מעיל יתאים לכל גזרה. עלייך לבחור את המעיל שישרת אותך בצורה אופטימאלית, בכך שיבליט את יתרונותייך ויטשטש את חסרונותייך וכן, יתאים לסגנון הלבוש שלך- ספורטיבי, קלאסי, רומנטי, סקסי, דרמטי או קז'ואל – עם איזה סגנון את מזדהה? אם אינך יודעת, את מוזמנת לקרוא את הפוסט שלי על סגנונות הלבוש השונים והמאפיינים של כל סגנון.

כמו כן, כדאי לבחור מעיל איכותי כדי שיוכל לשרת אותך למשך כמה עונות לפחות. במה שנוגע למעיל אני מציעה לקנות אחד, יקר וטוב, שיהיה שימושי ויפה ותוכלי ללבוש אותו מידי יום.

מבני גוף שונים:

אם את בעלת מבנה גוף "אגסי" (כתפיים צרות, מותניים צרים ואגן ירכיים רחב), מומלץ שתבחרי במעיל שירחיב מעט את אזור הכתפיים, באמצעות צווארון פרווה או כריות כתפיים, על מנת ליצור איזון עם האגן הרחב. הרחבת הכתפיים תסייע ביצירת מבנה פרופורציונאלי יותר. כמו כן, יתאים לך מעיל עם רכיסה כפולה – double breast – וכן מעיל עם חגורת מותן שידגיש את מותנייך הצרים. אל תקני מעיל שמסתיים בדיוק בקו הירכיים שהוא החלק הרחב בגופך. בחרי מעיל קצר יותר (עד המותניים) או ארוך יותר שיש לו חגורה.

אם את בעלת מבנה גוף נערי וישר יחסית (ללא קימורים משמעותיים), בחרי מעיל שיוצר אשליה של קימורים. מעיל שיש לו חגורת מותן והוא מתרחב מעט באזור האגן, יתרום לאשליה שיש לך מותניים צרים וירכיים עגולות ונשיות. גם ג'קט קצר וספורטיבי או מעיל עור קצר, עשויים להתאים לבעלות מבנה גוף נערי.

אם את בעלת מבנה גוף של משולש הפוך (רחבה בגב ובכתפיים, חזה גדול, ואגן ירכיים צר), בחרי מעיל שמתרחב באזור האגן על מנת להרחיב מעט את אזור הירכיים ובכך לאזן את רוחב הכתפיים שלך. הימנעי מרכיסה כפולה באזור החזה והימנעי ממעיל בצבע בהיר.

לבעלות בטן אני ממליצה על מעיל ארוך יחסית (שמגיע מתחת לקו אגן הירכיים), ורצוי שלא לרכוס אותו, וכן מומלץ לתלות צעיף ארוך על הצוואר מבלי לקשור, על מנת לטשטש את הבטן וליצור צללית ארוכה וצרה יותר.

אם את בעלת מבנה גוף petite - קטנה וקוקטית - בחרי מעיל שאינך "שוחה" בו. מעיל צר וקטן, עם חגורת מותן, שאינו עבה מדי ושלא "תלכי לאיבוד" בתוכו. רצוי שהמעיל יהיה צמוד יחסית, ואת בהחלט יכולה להרשות לעצמך גם מעיל בצבע בהיר. אם לא מצאת מעיל שהולם את הפרופורציות שלך, תוכלי לפנות לתופרת טובה על מנת שתבצע תיקונים ותתאים את המעיל שקנית למידותייך.

ניקוי:

את כל המעילים, ובעיקר את המעילים העשויים מצמר או מקשמיר, רצוי לשלוח לניקוי יבש במכבסה. אם המעיל עשוי מ- 100% כותנה או כותנה בשילוב מעט לייקרה, אפשר לכבסו בבית בטמפ' של 30 מעלות ולייבש כשהמעיל פרוש על גבי מגבת (בשום אופן לא במייבש !). אם נוצר כתם על גבי המעיל, רצוי להביאו למכבסה בהקדם האפשרי, מבלי לשפשף את המקום ומבלי להשתמש בחומרים מלבינים.

אחסון:

טעות נפוצה בקרב הקהל הישראלי הינה אחסון המעילים בעונת הקיץ בשקיות ניילון. המעיל צריך "לנשום" ולכן רצוי להשאירו תלוי בארון סגור (שלא יכנס אבק) או לעוטפו בסדין או בציפית אך בשום אופן לא בשקית.

באלו חנויות ראיתי מעילים יפים העונה ?

לנשים – מעילים מצוינים ברשת "מסימו דוטי"- מעילי צמר ארוכים וקלאסיים בגווני אפור וקאמל, וגם מעילי עור, בשחור ובכחול כהה. ב"טומי הילפיגר" מעילי צמר ארוכים עם חגורה במותניים וצווארון רחב. ב"זארה" מעיל פפיטה שחור/לבן ומעיל צמר אפור בסגנון "זרוק". ב"טופשוט" ג'קטים מג'ינס הן כחול והן שחור, חלקם עם "פרוות כבשים" לבנה בפנים וחלקם קצרים ממש (לצעירות שבינינו) בסגנון crop top.

לגברים ראיתי ג'קטים "קוליים" ויפים ב"סטורי" וב"ג'י סטאר" ומעילים קלאסיים ואלגנטיים ב"מסימו דוטי".

בתמונה- מעיל צמר שחור של המותג "basic apparel" מהחנות "בל אנד סו".


bottom of page