top of page

בגדים הם נושא רגשי & אינטימי


כשאני מספרת לנשים במה אני עוסקת הן נבוכות, ולרוב בוחנות בחשש מה הן לובשות באותו הרגע ומתנצלות על כך שלא השקיעו באותו היום, תמיד אנשים, ובעיקר נשים, מרגישות חשופות בסיטואציה הזאת.

הלבוש הוא, למעשה, העור השני שלנו, והעור הזה עשוי להגן עלינו אך, מאידך גיסא, גם ליצור תחושת חשיפה מוגזמת ולא נעימה.

הבגדים מגנים עלינו לא רק מפני קור וחום אלא גם מפני מבטים. לעיתים נשים חשות צורך להסתיר ולהצניע את עצמן ולעיתים להיפך- הן בתפקיד שדורש חוזק ובולטות, ומעוניינות להעצים את עצמן באמצעות הלבוש.

לעיתים אני מרגישה שנשים רוצות להסוות את עצמן, להיטמא, ואז בתהליך סטיילינג אני מנסה להעצים אותן ולהביא אותן לעמדה של נוכחות ובטחון בעצמן.

מאחורי בחירת הלבוש מסתתר עולם רגשי שלם. אני מתחילה תהליך של סטיילינג בפיתוח מודעות של הלקוחה לבחירות הלבוש שלה- מדוע היא בוחרת סגנון מסוים, גזרות מסוימות, האם מכיוון שרק "את זה" היא מכירה, או שמדובר בבחירה מודעת ונכונה בהתאם למבנה גוף, סגנון, עיסוק ?

שמתי לב, שלעיתים יש נשים שהן קטנות ורזות, ומרגישות שחסרה להן נוכחות. לעיתים יש נשים גבוהות ו"גדולות" שמרגישות בולטות מדי ורוצות "להקטין" את עצמן. זה תלוי כמובן גם באופי העבודה- האם נדרשת בולטות ונוכחות או שמא זה חסר חשיבות בתחום העיסוק הרלוונטי ?

לעיתים אנו לא מודעות למניעים שלנו בבחירת הבגדים ואז קונות בגד, שלכאורה הולם אותנו, אך בפועל נשאר "קבור" בארון, כי אינו מתאים לאישיות ולסגנון החיים שלנו. אנו לובשות אותו ומרגישות ב"תחפושת" ולכן הוא נזנח.

לרוב, אם בחרת בגד בהתאם לצרכים האמיתיים שלך והוא "נכון" לך זה יהיה סיפור אהבה. אם בחרת בגד ברגע של דחף, קנייה רגשית, או לחץ של מוכרת, זה יהיה כישלון.

לבגדים יש תמיד משמעות סימבולית עבורנו, למשל, חליפה או ג'קט מייצגים כוח / עמדה בעבודה, שמלה ונעלי עקב טומנות בחובן סקס-אפיל, ג'ינס מייצג משהו ספורטיבי, יומיומי, כובעים ותיקים מקש מייצגים חופשה, חולצת פסים כחול -לבן מייצגת ים וקיץ, ועוד.

בנוסף לסימבוליות הנ"ל, יש את מה שהבגד עושה לנו כשאנו לובשות אותו- אם מרגישות שמחמיא לנו ונראות טוב נקרין זאת כלפי חוץ ויהיה לנו יום מוצלח. נרגיש שהתלבשנו גרוע / פתטי, והיום שלנו ייראה בהתאם...הבגדים שלנו משפיעים על התחושה שלנו במהלך היום ועשויים לעזור לנו לצאת ממצב-רוח לא טוב ו"להרים" את המוראל שלנו.

לכן, חשוב מאוד לדייק בבחירת הבגדים כשאנו עושות שופינג וכן כשאנו בוחרות outfit בבוקר (או בערב שלפני), וזאת, על מנת שנחוש טוב במהלך היום כולו. כמובן, בהתאם לסוג היום שיש לנו ביומן (יום במשרד, פגישות מחוץ למשרד, כנס, יום חופש וכו').

אחרי שנבין מה אנו רוצות להשיג באמצעות הלבוש, נוכל לעשות בחירות מושכלות יותר הן בשופינג והן מתוך הארון שלנו כשאנו מרכיבות "לוק". מצד אחד, קצת להעז ולהשיג מטרה, ומצד שני, לא לסטות יותר מדי מהקו שלנו כדי לא להרגיש בתחפושת.

בתמונה – קייתי הולמס, שהיא, לטעמי, מלאת סטייל ומרגישה נוח בעור של עצמה.


bottom of page