top of page

הטרנד של הקיץ – כריות כתפיים בחולצות ובשמלות

בתחילת שנת 2020 ראיתי מגמה אופנתית לוהטת שהסלבס אימצו בחדווה- חולצות טי חושפות זרועות בעלות כריות כתפיים.


כריות כתפיים היו אופנתיות כבר אי אז בשנות ה-80, והן זכורות לי היטב מסוף שנותיי בביה"ס התיכון. עתה הן גם חושפות זרועות והתווספו להן גם שמלות באורך מיני.

את הטירוף הצית מותג ניו -יורקי שבזמנו לא היה מאוד מוכר - The Frankie Shop


המותג הנ"ל למעשה תרגם דגם של המעצב הנורווגי הידוע דריס ואן נוטן. מאז ועד היום, במשך כ-8 חודשים, שלל הגרסאות של החולצה הזאת הינן מהמצולמות באינסטגרם. בתחילה הופיעו החולצות הנ"ל בשחור ובלבן, ואח"כ התווספו חאקי, אבן, אפור בהיר, סגול לילך ואף צהוב חיוור.

החולצה אינה מתאימה לנשים עם כתפיים מאור רחבות, אבל היא כן עשויה להתאים לבעלות חזה גדול, אלא שאז יש להוסיף עליה תכשיט שמייצר v על מנת לצמצם את גודלו של פלג הגוף העליון, ולחלק אותו "נכון".

מבחינת התאמת צבעים חלים, כמובן, הכללים הרגילים: לבעלות עור צהבהב עשויה להתאים חולצה בצבע קר ליד הפנים. לנשים בעלות גוון עור פנים ורדרד תתאים חולצה בגוונים חמים ליד הפנים.

הצעד הבא המתבקש, היה להוסיף אורך לחולצה וכך להעביר אותה לאגף השמלות. הגאונות בגזרת השמלה היא שהוסיפו לה כיסים בצדדים וכן תוספת בד באזור הירכיים על מנת שתהיה צרה באזור המותניים ותדגיש אותן.

יתרון נוסף שיש בשמלה, לפחות לטעמי האישי (הסולידי) הוא, שהיא מינימליסטית, ובכך מאפשרת להשתמש בסטיילינג באופן מיטבי, ניתן להוסיף לשמלה תכשיטים, חגורה במותניים או בירכיים (בהתאם למבנה הגוף), נעלי עקב ועגילי סטייטמנט (לערב), או סניקרס וגורמט מתכתי (לבוקר).

המלצות שלי - עגילי סטייטימנט יפים יש למעצבת אפרת עזוז, שרשראות גורמט קוליות לרובי סטאר, סניקרס יפים בחנויות "שופרא" ושל בן –סימון (הצרפתי), כפכפים בסגנון יפני ברשת עמנואל, ונעלי עקב נשיות, מצאתי בניין ווסט וגם בסטיב מאדן.


בתמונה- שמלת מיני & כריות כתפיים, לקוח מהאינסטגרם של elledanmark

bottom of page