top of page

8 סוגי המחשופים השונים ולמי מתאים כל אחד מהם


ישנם סוגי מחשופים רבים שמיועדים לנשים (בחולצות ובשמלות). את סוג המחשוף יש לבחור בהתאם לגודל החזה (חזה גדול- מחשוף עמוק : מעטפת, V עמוק, עגול עמוק) ובהתאם לרוחב הכתפיים (בעלות כתפיים רחבות צריכות להקפיד אף הן על מחשוף: V , עגול, מעטפת וכד', ולהימנע ממחשוף סירה- רוחבי- ומסטרפלס). חשוב תמיד להתאים את החזייה לסוג המחשוף, כדי שהכתפיות שלה שלא יראו לעין.

להלן הסוגים העיקריים:

  1. ניקי – המחשוף הקלאסי של חולצת טישרט גברית. מחשוף עגול, סגור. אני מאוד אוהבת את הטישרט "בייסיק" של "אברקרומבי אנד פיץ'", וגם ב"אמריקן אפארל" יש טישרט קלאסיות ואיכותיות. מחשוף ניקי יתאים לנשים שיש להן חזה קטן עד בינוני וכתפיים לא רחבות. לחילופין, אפשר טישרט ניקי מתחת לג'קט או לקרדיגן שנלבש פתוח (לא רכוס), שאז האפקט המרחיב / מגדיל, לא משמעותי. מתאים גם לגברים.

  2. גולף – מחשוף סגור וגבוה, חורפי בד"כ. מתאים לנשים עם כתפיים צרות וחזה קטן, או מתחת לג'קט או קרדיגן. לעיתים יש גולף שהוא "נשפך" ויוצר מחשוף כלשהו, ואז יתאים גם לנשים רחבות (בכתפיים) או בעלות חזה גדול. מתאים גם לגברים. ב-"בננה ריפבליק" יש גולפים נהדרים וגם ב- "מסימו דוטי".

  3. סירה – מחשוף רוחבי (מכתף לכתף). מתאים לבעלות כתפיים צרות ולבעלות מבנה גוף "אגסי" (כתפיים צרות וירכיים רחבות). אם את בעלת כתפיים רחבות ו/או חזה גדול, ולבשת מחשוף סירה, כדאי להוסיף תכשיט ארוך שמייצר מחשוף v או צעיף.

  4. רבידה – מחשוף "נשפך" כשמקדימה בחזה יש עודף בד שגולש מטה. מתאים לכל סוגי החזה. ללבוש ביחד עם תכשיט קצר יחסית באזור ה"דקולטה" (בית החזה). אצל המעצבת דפנה לוינסון מצאתי חולצות רבידה מחמיאות.

  5. מחשוף V – מחשוף בצורת משולש, מתאים לכולן למעט מי שאצלה אזור המחשוף ובית החזה מאוד "שלדי" ורזה. מתאים גם לגברים שאין להם בעיה עם חשיפה של אזור החזה העליון.

  6. מחשוף עגול – מחשוף בצורת האות U. מתאים לכולן, ככל שיותר עמוק יתאים יותר לבעלות חזה גדול / כתפיים רחבות. ב"סאקס" חולצות בייסיק עם מחשוף עגול, שאני ממליצה עליהן.

  7. מעטפת – מחשוף משולש שנוצר באמצעות "כנף על כנף", מאוד נשי ומתאים לבעלות חזה גדול. שימו לב, שלעיתים חולצות מעטפת עשויות מבד מאוד נצמד, שאז הן לא מחמיאות לאזור הבטן, אז במקרה כזה כדאי להימנע מללבוש אותן. כמו כן, לעיתים חולצות מעטפת הן בעלות מנג'ט רחב באזור המותניים שאז יחמיאו רק לבעלות מותניים צרים.

  8. קולר – מחשוף שהוא סגור וגבוה באזור הצוואר וחושף כתפיים. יוצר מראה אתלטי ואצילי. מתאים לנשים עם עצמות בריח וכתפיים ששווה לחשוף, לא מתאים לנשים עם כתפיים שמוטות וצרות מאוד. כמו כן, כאמור לעיל, יש להקפיד ללבוש עם חזייה מתאימה.


bottom of page