top of page

איך לטשטש / להבליט ישבן ?


אני פונה בכתבה זו לנשים בעלות מבנה גוף "אגסי" או מבנה "שעון חול", ושהן בעלות אגן ירכיים רחב ובעלות ישבן בולט. יש נשים שאוהבות מבנה זה, רואות בישבן נכס שהוא סקסי, ואף כאלה ש"עשו ממנו קריירה" כמו- ביונסה, ג'ניפר לופז, ריאהנה וקים קרדשיאן. לעומת זאת, יש נשים עם אגן וישבן שמעוניינות לטשטש אזור זה בגופן ולהקטינו כי הן חשות לא בנוח. להלן אסביר לכן, איך באמצעות הבגדים ניתן לטשטש, או, לחילופין, להבליט אזור זה, וכל אחת תבחר את מה שנכון ומתאים לה מבחינה סובייקטיבית. איך מבליטים או מטשטשים את האגן ? – באמצעות מספר "פטנטים" פשוטים:

1. מכנסיים: "סקיני" או מתרחבים ?- כשלובשים ג'ינס או מכנסיים שהם צרים למטה זה מבליט ומרחיב את אזור הישבן. כאשר הקרסוליים נראים מאוד דקים אז אזור הירכיים מטבע הדברים יראה רחב יותר. לעומת זאת, אם תלבשי מכנסיים בעלי גזרה ישרה או מכנסיים מתרחבים, מכיוון שאזור הקרסוליים והשוקיים "מתרחב" האגן נראה צר יותר בהשוואה אליו. לכן, לאישה גבוהה ורחבה שמעוניינת לטשטש אגן אמליץ על גזרה ישרה או מתרחבת. שימי לב, שהגזרה המתרחבת עלולה לעתים להיראות מיושנת בוודאי לא תתאים לנשים נמוכות. מגוון גזרות של ג'ינסים, וגם מידות נדיבות, יש ב"אמריקן איגל", "גאפ", "קסטרו" ו"אייץ' אנד אם".

2. עליוניות – למי שרוצה לטשטש ישבן ואגן אני ממליצה ללבוש עליונית ארוכה ולהשאירה פתוחה. עליונית ארוכה עם "זנבות" בצבע של המכנסיים והחולצה או בגוון כהה יותר מאריכה את הגוף ועוזרת לטשטש. גם בקיץ אפשר ורצוי ללבוש עליונית כותנה קלילה, עם שרוולים עד המרפק, על מנת לטשטש ולייצר אשליה של אורך. ובכלל- זכרי תמיד לייצר, באמצעות הלבוש, כמה שיותר קווי אורך וכמה שפחות קווי רוחב. עליוניות מעולות יש ב"סאקס", ב"אמריקן וינטג'" וב"זארה".

3. מכנסיים באורך מלא – ראשית, חשוב להימנע ממכנסיים באורך של 7/8 או 3/4. מכנסיים שאינם באורך מלא מקצרים ומעבים אותך. מאותה סיבה, בחורף, אני מתנגדת למגפיים גבוהים ומעדיפה מגפונים או נעלי אוקספורד. חשוב שיראו את מלוא אורך הרגל ולא רק את החלק שמהברך ומעלה. לנשים נמוכות קומה אני גם ממליצה על נעליים בצבע הגרביים והמכנסיים. נעליים טובות וגם נוחות יש ב"קלארקס" וב"קליגולה".

4. מכנסיים גבוהים וכיסים ב"מיקום מרכזי" – השתדלי לבחור במכנסיים בגזרה גבוהה (מכנסיים לא יותר נמוכים מ- 2 אצבעות מתחת לטבור). ככל ש"החגורה" תהיה ממוקמת גבוה יותר כך הרגליים יראו ארוכות ואת תיראי גבוהה יותר. מכנסיים בגזרה נמוכה יקצרו אותך ולא יתאימו כמעט לאף אחת. כמו כן, השתדלי להקפיד על כך שהכיסים יהיו ממוקמים בדיוק באמצע הישבן, לא "זולגים" כלפי מטה (לכיוון הרגליים) מה שינמיך ויעבה אותך. כיסים באמצע הישבן גורמים לישבן להיראות יותר פרופרורציונאלי. כמו כן, חפשי מכנסיים שבהם תפרי הצד הוזזו כלפי החזית, זה פטנט שמצר את הרגליים למראית עין, או לחילופין מכנסיים עם תיפורים חיצוניים אלכסוניים. אני לא ממליצה על מכנסי הדייגים או ה "שקי -קקי" כפי שהם קרויים בלשון העם. הם אמנם מטשטשים כביכול הישבן אבל מסרבלים ואינם אופנתיים. מכנסיים בגזרה טובה יש אצל רונן חן, "קום איל פו" וגם ברשתות – מיס לגוט, מאוזנר, קרייזי ליין.

5. הלבשה תחתונה – לכולן, ובפרט למי ש

רוצה לטשטש ישבן ו"צמיגים" באזור הירכיים, אני ממליצה גם על תחתונים שהם גבוהים ו"אורזים". זה במיוחד חשוב מתחת לשמלות ולחצאיות, שנוטות להיצמד לגוף ועשויות מבדים דקיקים, שהם פחות מחטבים מטיבם. תחתונים מסוג זה ניתן למצוא בכל רשתות ההלבשה התחתונה: "אינטימה", "אפרודיטה", "ג'ק קובה", "דלתא", "המשביר לצרכן" ועוד.

6. צבעוניות ופסים – בגד עם דוגמא של פסי אורך יוצר אשליה של גוף ארוך יותר. אני, באופן אישי, מאוד אוהבת גם פסי רוחב אבל רצוי שיהיו צרים ודקים אחרת הם עלולים להרחיב את הלובשת. כמו כן, כשלובשים צבע אחד מכף רגל ועד ראש, נוצר קו אורך אחיד שאינו נקטע ע"י קווי רוחב, והגוף נראה כ"מקשה אחת". פטנט נוסף הוא לבישת שמלה או גופיה שצדדיה כהים יותר מהחלק המרכזי. הפס הכהה צריך להתמזג בדיוק עם צד הגוף. זה יוצר הצרה משמעותית של ההיקפים. לנשים בעלות מבנה גוף "אגסי" (אגן רחב מהכתפיים) אמליץ על צבעוניות כהה ואחידה בפלג גוף תחתון (מכנסיים בשחור, אפור כהה, חום, כחול) וחולצה שהיא בהירה ו/או מודפסת. בחלק הרחב של הגוף צריך להיות הצבע הכהה יותר. בחלק הצר של הגוף אפשר בהיר ומודפס. עם זאת, ל"צהובות עור" לא מומלץ צבע חם ליד הפנים (בז', חום, שמנת, צהוב). ל"ורודות עור" לא מומלץ אדום, ורוד, כתום ליד הפנים. 7. נעליים – "טיפ" שמתאים לכולן- נעלי עקב מאריכות, מן הסתם, את הרגליים. לאשליה של רגליים ארוכות יותר, יתרום גוון ניוד או בז' שמתמזג עם צבע העור, ורצוי גם נעל עם מפתח עמוק שחושף את הרגל (נעלי בלרינה או סנדלים, למשל). בנוסף, הימנעי מרצועות סביב הקרסול או השוקיים (סנדלי "גלדיאטור" אסורים בתכלית האיסור...למעט אם את דוגמנית על), מכיוון שהם מקצרים ומעבים את הרגליים. נעלי בלרינה נפלאות יש ב"פריטי בלרינ'ס" וזולות יותר ב"מרשה בלרינ'ס".


bottom of page