top of page

לוק שכבות לסתיו-חורף


לוק שכבות הוא הן פרקטי והן יפה. כאשר מתלבשים בשכבות זה מאפשר לנו, מצד אחד, להתפשט ולהתלבש בהתאם לטמפרטורה (שיטת הבצל), ומצד שני, השכבות מאפשרות לנו לטשטש את מה שצריך...

יתרון נוסף של לוק השכבות – הוא מאפשר לנו להשמיש פריטי לבוש בצורה מעט שונה, וכך אנו יוצרות שילובים חדשים ומעניינים- יותר mix & match במלתחה הקיימת. כמו כן, אפשר להשתמש בפריטים כמו טישרט בייסיק או גופיה ארוכה שכשלעצמה לא נראית טוב, אך מתחת לסריג "תעשה את העבודה" ותיתן נגיעה של סטייל ו/או צבע. כך גם, אפשר להשתמש בווסט מעל מכופתרת או בשילוב עם טישרט מלמטה וג'קט מלמעלה.

איך נעשה את זה נכון ?

  1. מהבהיר לכהה: לטעמי, השכבה העליונה צריכה להיות מעט כהה יותר. אישית, אני מבכרת ג'קט באפור עכבר עם טישרט פסים או חולצה לבנה מלמטה, ולא ג'קט לבן או שמנת שמתחתיו חולצה כהה. לדעתי, השכבה העליונה, העוטפת, רצוי שתהיה הכהה יותר. כמו כן, רצוי שהצבע הכהה יהיה בחלק הגוף שאותו את רוצה "לצמצם", כך שבעלות מבנה גוף אגסי צריכות ללבוש מכנסיים כהים, ובעלות מבנה גוף v רצוי שילבשו חולצה כהה ואילו המכנסיים יכולים להיות צבעוניים או בעלי הדפס.

  2. איזון בין צמוד למשוחרר: ההמלצה הכללית שלי הינה, לאזן בין צמוד למשוחרר, כלומר, אם המכנסיים צמודים שהטופ יהיה משוחרר ולהיפך. כמו כן, יש לשים לב שמראה השכבות לא יוצר נפח מיותר, ורצוי שלא יהיה עומס יתר שיגדיל אותך. שכבות לא אמורות "לנפח" אותך אלא דווקא עשויות להדגיש מותן (באמצעות ג'קט קטן) או לטשטש בטן (באמצעות עליונית פתוחה עם "זנבות").

  3. צבעוניות הרמונית: על מנת שלא נקצר ונעבה את הצללית אני ממליצה על צבעוניות הרמונית – "טון על טון". ברגע שאנו לובשות בגדים בצבעוניות דומה אנו יוצרות קווי אורך ומתקבלת צללית ארוכה וצרה. כך, למשל, איני ממליצה על מגפי ברך חומים, ג'ינס כחול, וטופים בגוונים בהירים. השימוש ב-3 צבעים שונים "חותך" ומעבה אותנו. עדיף ללבוש כמה גוונים של אפור ושחור, או, לחילופין, חום ומוקה על מנת לייצר צללית ארוכה וצרה. הגוונים שתבחרי צריכים כמובן להתאים לגוון עור הפנים שלך- ל"צהובות עור" יתאימו צבעים קרים, ול"ורודות עור" יתאימו צבעים חמים.

  4. שימוש באביזרים: אני מאוד ממליצה על שימוש בצעיפים בחורף, אך עם זאת יש לשים לב לאורך ולנפח של הצעיף. למשל, לאישה עם חזה גדול אמליץ על צעיף עם נפח מצומצם על מנת שלא יעמיס על אזור החזה. לאישה גבוהה אמליץ על צעיף ארוך ובעל נוכחות. גם אופן הקשירה של הצעיף צריך להתאים למבנה הגוף ולא "לקצר" ולחתוך.

  5. שכבות לגברים: בשנים האחרונות מגיעים אלי יותר ויותר לקוחות גברים. יצירת לוקים מעניינים אכן קשה יותר אצל גברים, אבל אפשרי בהחלט בחורף, למשל עם חולצה מכופתרת שמבצבצת מתחת לסוודר בעל צווארון "ניקי" או v, או לחילופין קרדיגן עם כפתורים או רוכסן קצר מעל טישרט בייסיק. כמו כן, ניתן להוסיף צעיף ליצירת מראה אירופאי מתוחכם.


bottom of page