top of page

סטיילינג לדתיות


מלתחת קפסולה

לנשים דתיות יש הרבה פריטי לבוש שצריכים להשתלב זה בזה. חצאית או שמלה, יחד עם חולצת בסיס, כסוי ראש / מטפחת, תחתית לחצאית ולעיתים גרביונים. מכיוון שיש לשלב הרבה פריט לבוש, ההמלצה שלי הינה, לבחור פריטים בגוונים נייטראליים, מונוכרומאטיים, על מנת שלא תיווצר צבעונית יתר, שאינה אסתטית וגם "חותכת", ולכן מקצרת ומעבה את הצללית.

נגיעה של סטייל ו"תיבול", ניתן להשיג באמצעות גזרה מעניינת של חולצה או שמלה (לדוגמא, גזרת פפלום) אך רצוי שלא לקנות הרבה פריטים "זכירים" שקשה לשלב ולמחזר אותם.

בגדים יפים בצבעוניות נייטראלית אני מוצאת ב"קום איל פו" וב"קוטון".

קניות בסתיו

לנשים דתיות אני ממליצה לקנות בגדים בסתיו, מכיוון שאז ניתן למצוא חולצות עם שרוול ארוך או שרוולי 3/4 וכן שמלות ארוכות שרוולים וללא מחשופים. בקיץ הישראלי המהביל הסיכוי למצוא חולצות ושמלות ארוכות שרוול וסגורות במחשוף הינו קלוש ולכן לא כדאי לדחות הקניות לתחילת קולקציית קיץ, לפיכך, רצוי לרכז קניות לפני חודש אפריל.

שמלות טובות אני מוצאת אצל דפנה לוינסון (שיש לה גם המותג "סו סימפל" למידות מעל 42) ואצל רונן חן. כמו כן, ברשתות: "רנואר", "גולברי" ו-"קסטרו".

להתלבש בהתאם למבנה הגוף

גם דתיות צריכות, כמובן, להתלבש בהתאם למבנה הגוף אם הוא "אגס", "תפוח", "משולש הפוך" או "שעון חול"...כל אחת צריכה להבליט יתרונות ולטשטש חסרונות. רצוי לא ללבוש בגדים רחבים מדי ולהמעיט בשכבות עד מה שניתן. לדעתי עדיף ללבוש מלכתחילה חולצה צנועה מאשר חולצה חשופה וחולצת בסיס מלמטה. ה"לוק" הנוצר ללא חולצת בסיס "שיקי" יותר.

אקססוריז

כאשר יש הגבלה בנושא הלבוש אפשר לתבל ולגוון באמצעות האביזרים. שרשראות, צמידים, כובעים, מטפחות, צעיפים וכו'. האקססוריז יוכלו להפך מראה משעמם ובנאלי למלא בסטייל.

יש לשים לב לכך שכיסוי ראש צריך להיות בצבע ניגודי לגוון עור הפנים. צהובות עור צריכות לבחור צבע קר (כחול, ירוק, סגול) ואדומות / ורודות עור, מומלץ שילבשו צבע חם ליד הפנים (חום, שמנת, בז', צהוב).

נעליים ומגפיים

אני ממליצה להימנע ממגפיים גבוהים עם חצאית או שמלה. תמיד להעדיף מגפונים קצרים או נעלי בלרינה מעודנות. המראה של מגפיים גבוהים מקצר ומעבה את הצללית. נעלי בלרינה מלאות בסטייל יש ב"פריטי בלרינ'ס". ב"קלארקס" יש נעלי בלרינה נוחות עם אימום רחב. מגפונים ניתן למצוא ב"אלדו" וב"סטיב מאדן". שווה לבדוק גם ב"בי יוניק" ובקליגולה נעליים סגורות וגם סנדלים בקיץ.

בנוסף, להימנע מנעלי התעמלות עם שמלה או חצאית - זה "לוק" נטול שיק בעליל.

ירידים ומקורות השראה

יש ירידי בגדים שמיועדים למגזר הדתי. כדאי להתעדכן ולפקוד אותם, מכיוון שהם מרכזים מבחר גדול של פריטי לבוש רלוונטיים. עם זאת, לא כדאי לקנות מכל הבא ליד אלא לגבש סגנון אישי. לשם כך ניתן לבדוק מתלבשות טובות ב"פינטרסט" למשל. דוגמא טובה למי שמתלבשת צנוע ובסטייל נהדר היא הנסיכה קייט מידלטון ושווה לשאוב השראה מ"לוקים" שלה, שהם צנועים ובטוב טעם. תמיד כדאי לגבש סגנון ו"רשימת קניות" כדי להימנע מקניות טעות בירידים מסוג זה, שהמחירים בהם מפתים מאוד...


bottom of page