top of page

רושם ראשוני ותדמית לעסקים


רושם ראשוני על אדם נקבע בתוך כ- 7 שניות ולכן חשוב להקפיד על קוד לבוש מדויק בהתאם לעיסוק ולדרגה וכן ועל סטיילינג נכון בהתאם למבנה הגוף ולגוון העור.

סגנון הלבוש והתאמת צבעים מעבירים מסר תקשורתי ומשפיעים על תדמיתנו האישית והמקצועית.

שיפור המראה החיצוני הוא הצעד הראשון בהתקדמות שלנו ומשמש כלי לקידום מטרות אישיות ומקצועיות.

במפגשים בין אישיים יש חשיבות רבה להופעה ולכן זה עשוי לשפר משמעותית את התוצאות העסקיות, שמושתתות על מפגשים אלה, ועל האמון הנוצר במהלכם.

התדמית שלנו, שפת הגוף, הנימוסים וקוד הלבוש, חשובים מאוד בתחום העבודה בכלל ובמגזר העסקי בפרט.

רצוי לשדר יוקרה באמצעות שימוש נכון בתכשיטים ו/או בשעון.

צבעים שמתאימים לעבודה (גברים ונשים) הינם: שחור, אפור, חום, כחול כהה, תכלת, שמנת, לבן.

יש לדעת- מהם פריטי הלבוש המשדרגים את המלתחה המשרדית / העסקית, למשל, אצל גברים - חולצות מכופתרות בעלות צווארון סיני, עם חפתים מעניינים או עם פאצ'ים במרפקים. אצל נשים - תכשיטים עדינים או חולצת בסיס צבעונית (אדום, ורוד פוקסיה) כנגיעה של צבע מתחת לג'קט.

תמיד כדאי לייצר צללית ארוכה וצרה באמצעות צבעונית הרמונית. ללבוש חלק עליון ותחתון באותו הצבע או גוונים קרובים- "טון על טון".

בעבודה / בעסקים- צריך להיות סמכותי ומקצועי אך לא מיושן. יש ניואנסים שבאמצעותם ניתן ללטש ההופעה להפוך אותה למלאת סטייל, למשל, להשתמש במשקפיים דומיננטיים כאביזר אופנתי ולוותר על המשקפיים נטולי המסגרת ועל השרוך של משקפי הקריאה..

רצוי לבנות מלתחה מעשית ואפקטיבית המותאמת לתפקיד ולמעמד. לעיתים זה משפיע מאוד על קידום והצלחה בעבודה, ומבחינת עלות / תועלת, קל יחסית לשנות ולשדרג בתחום זה.

שדרוג התדמית- לשדרוג התדמית יש השפעה על תוצאות עסקיות מכיוון שלתדמית האישית יש השפעה עצומה על שיתופי פעולה עסקיים, סגירת עסקאות, שביעות רצון הלקוחות ושימורם, למשל, אנשי עסקים / עו"ד / רו"ח שנראים 'מצליחנים' ישדרו זאת ללקוחות והמסר הזה נוסך בטחון.

בראיונות עבודה - יש חשיבות רבה לרושם הראשוני, לכן מומלץ לבחור בצבע תכלת שנחשב שמרני אך, עם זאת, "חברותי". כאמור, בפרט בזמן ראיון עבודה יש משמעות ליצירת רושם חיובי בזמן קצר, ולכן יש להשקיע את המקסימום מבחינת הופעה מכובדת ומסודרת.

כמו כן, לא לשכוח את הפריטים ה"קטנים" - להסיר משקפי שמש בתוך משרד, וגם להתאים את צבע הגרביים והנעליים (חום או שחור), כי זה נראה לעין, בפרט כאשר יושבים.


bottom of page